درب لابی چیست و انواع آن کدام است ؟

درب لابی چیست و انواع آن کدام است ؟

امروزه با توجه به افزایش جمعیت در شهر های بزرگ و افزایش آپارتمان نشینی، ساختمان ها از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده اند. این اهمیت شامل نمای ساختمان نیز می باشد. درب لابی یک ساختمان جزو اولین و مهم ترین چیزهایی است که در بدو ورود توجه را به خود جلب می کند در نتیجه انتخاب یک درب لابی مناسب می تواند جلوه بهتری به ساختمان بدهد. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع درب لابی و نکات ضروری در انتخاب این درب ها صحبت کنیم. اما پیش از آشنایی با انواع این درب، بهتر است بدانید درب لابی چیست و از چه متریالی در آن استفاده می شود. پس در این مقاله با فولاد درب، همراه باشید.

درب لابی چیست ؟

درب لابی چیست سوالی است که شاید برای خیلی از ما مطرح شده باشد. از این رو می توان گفت: درب لابی، به دربی گفته می‌شود که در ورودی ساختمان قرار دارد و برای جدا کردن قسمت داخلی ساختمان از قسمت بیرونی می‌باشد که می‌تواند از جنس چوب، فلز استیل، شیشه و یا ترکیبی از چوب و فلز و شیشه باشد.

درب لابی نیز همانند درب داخلی ، باید از مقاومت و اسحکام بالایی برخوردار باشد. به عنوان مثال باید عایق حرارت و صدا باشد تا هنگام آتش سوزی از ورود حرارت و هنگام سر و صدای خارجی از ورود صدای اضافه به ساختمان جلوگیری کند تا مزاحمتی برای ساکنین به وجود نیاورد.

در اندازه و سایز درب‌های لابی می‌توان گفت استانداردی وجود ندارد و می‌تواند در هر اندازه و طرح و رنگی این درب‌ها را سفارش داد و نصب کرد. این درب‌ها با یراق آلاتی که در آن‌ها استفاده می‌شود می‌توانند امنیت ساختمان شما را تضمین کنند؛ به خصوص اگر از درب لابی ضد سرقت استفاده شود. زیرا امنیتی به نسبت بالا تر از انواع دیگر درب‌های لابی دارد.

درب لابی چیست

اما نکته ای که شاید کمی شما را نگران کند قیمت درب لابی می‌باشد. این درب‌ها با توجه به متریالی که در آن‌ها به کار برده می‌شود می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. همچنین یراق آلات به کار رفته در این درب‌ها مانند قفل، دستگیره و… در هزینه آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

پس مواردی که باید در انتخاب و خرید درب لابی به آن دقت نمایید، شامل کیفیت متریال این درب‌ها، کیفیت یراق آلات آن، رنگ آن‌ها که باید متناسب با نمای ساختمان شما باشد، می‌شود. لازم به ذکر است که این درب‌ها به دلیل تاثیر گذاری در زیبایی ساختمان شما و همچنین امنیت آپارتمان، باید از فروشگاه و مرکزی معتبر خریداری شوند تا از کیفیت و مرغوب بودن آن مطمن بود. پس ما فولاد درب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انواع درب لابی

درب لابی در انواع مختلف و با متریال های متفاوتی تولید می شود. این درب ها در هر جنس و متریال و در هر اندازه ای که باشند معمولا متشکل سه لنگه می باشند. که دو لنگه آن در کنار درب به صورت ثابت بوده و لنگه وسطی آن به عنوان درب، باز و بسته می شود.

اما متریال هایی که انواع درب لابی را از یکدیگر متفاوت می کند، شامل موارد زیر می باشد.

1. درب لابی چوبی

یکی از رایج ترین موادی که برای تولید درب های لابی استفاده می شود، چوب است. درب لابی تمام چوب از زیبا ترین و محبوب ترین انواع درب لابی می باشد که شاید به دلیل استفاده از چوب در آن، قیمتی به مراتب بالاتر از دیگر درب های لابی داشته باشد.

اصلی ترین چوب هایی که برای تولید درب لابی چوبی مورد استفاده قرار می گیرد؛ راش، بلوط و یا روس می باشد که برای جلوگیری از تاب خوردگی و افزایش طول عمر چوب در چند مرحله  آن را خشک می کنند. البته لازم به ذکر است که انتخاب نوع چوب وابسته به عوامل محیطی می باشد. برای مثال اگر درب ورودی ساختمان در قسمت شمالی باشد باید توجه و دقت بیشتری نسبت به مقاومت درب در برابر رطوبت و سایر عوامل محیطی و جغرافیایی داشت.

 

2. درب لابی فلزی

استفاده از درب فلزی برای قسمت داخلی ساختمان نیز طرفداران خود را دارد زیرا بسیاری بر این باورند که درب های چوبی از امنیت کمتری نسبت به درب های فلزی برخوردار هستند؛ اما اگر زیبایی را فاکتور بگیریم مزیتی که درب لابی فلزی نسبت به درب لابی تمام چوب دارد گاها قیمت مناسب تر آن می باشد.

درب لابی استیل در این گروه از درب ها جای می گیرد و به خاطر مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و زیبایی منحصر به فردی که دارد بسیار در بین مشتریان محبوب می باشد.

درب های آهنی با توجه به مقاومت در برابر شرایط محیطی می توانند گزینه مناسب تری نسبت به درب های چوبی باشند اما این را هم باید در نظر داشت که درب های فلزی معمولا با دیزاین داخل ساختمان تناسب نداشته و به عنوان درب ورودی ساختمان کاربرد محدودی دارند پس در صورت انتخاب این درب ها به عنوان درب لابی باید دقت بالایی به خرج دهید.

3. درب لابی شیشه ای

یکی دیگر از انواع درب لابی، درب لابی شیشه ای می باشد که دارای زیبایی فوق العاده ای می باشد. شیشه ای که در این نوع درب ها استفاده می شود معمولا شیشه های از جنس نشکن و رنگی می باشند که می توانند طرح و نقشی نیز روی خود داشته باشند.

درب لابی شیشه ای جز درب های لوکس و بسیار شیک شناخته می شود. که شما می توانید متناسب با نمای ساختمان خود از آن ها استفاده کنید. نکته ای که در خصوص انتخاب این درب ها باید مدنظر قرار دهید این است که شیشه های به کار برده شده در این درب ها باید سه جداره باشند.

3. درب لابی ترکیبی

درب های ترکیبی که نوع دیگری از این گروه بندی می باشند، درب هایی هستند که در ترکیباتشان از چوب، استیل و شیشه استفاده شده و به علت زیبایی بیشتری که نسبت به درب های چوبی و فلزی دارند بسیار پرطرفدار می باشند.

انتخاب این درب ها وابسته به سلیقه افراد می باشد اما نباید فراموش کرد که درب انتخابی باید دارای تناسبی با ساختمان شما باشد و بهتر است نمونه انتخاب شده توسط شما با نمای ساختمان هارمونی داشته باشد.

انواع درب لابی

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات مورد نیاز در زمینه انواع درب های لابی را در اختیارتان قرار دهیم و به سوال درب لابی چیست که برای شما مطرح شده بود پاسخ دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید از مجموعه فولاد درب که در زمینه فروش انواع درب های چوبی، فلزی و درب ضد سرقت فعالیت می کند کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 2480916_0912 تماس حاصل فرمایید.

admin
ارسال دیدگاه