انواع قفل درب ضد سرقت مکانیکی و الکترونیکی

انواع قفل درب ضد سرقت

امروزه استفاده از قفل ضد سرقت برای افزایش امنیت و حفاظت از اموال و جان انسان‌ها و همچنین استفاده در منازل مسکونی و شرکت‌ها نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. با توجه به مطالبی که راجع به درب‌های ضد سرقت گفته شد و تا حدودی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم، اکنون نیاز است که با مهم ترین اجزای درب ورودی، یعنی انواع قفل درب ضد سرقت، بهترین جنس و نقش مهم آن با شما صحبت کنیم.

قفل درب ضد سرقت

قفل‌های درب ضد سرقت در واقع ابزار آلاتی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و به روز ایجاد شده اند. قفل درب‌های ضد سرقت با سایر درب‌های عادی متفاوت است. قفل‌های معمولی موجود را می‌توان به سادگی و با روش‌های مختلفی همچون باز کردن توسط اشیاء تیز و سنجاق، باز نمود. برای اینکه این درب‌ها دارای امنیت بیشتری باشند و سارقان نتوانند این قفل‌ها را به راحتی باز کنند، از مغزی‌های جدیدی برای قفل‌های درب ضد سرقت استفاده می‌کنند که با درب‌های معمولی متفاوت است.

قفل‌های درب ضد سرقت، معمولا برخلاف قفل‌های عادی که یک زبانه هستند، چند زبانه دارند و به همین دلیل باز کردن آن‌ها نیز به مراتب سخت تر است. به علاوه یک قفل ضد سرقت کلیدی اصولا در 4 طرف درب دارای چندین زبانه است و هر چه تعداد این زبانه‌ها بیشتر باشد امنیت درب نیز بالاتر خواهد بود.

ساخت انواع قفل درب ضد سرقت همواره درحال رشد و ترقی است. برای مثال بسیاری از قفل‌های ضد سرقت امروزه عملکردی الکترونیکی و ساختاری هوشمند دارند. این نوع قفل‌ها تحول عظیمی در سیستم قفل‌های درب ضد سرقت ایجاد کرده اند و امنیت فوق العاده بالایی دارند.

انواع قفل درب ضدر سرقت

قفل‌های درب ضد سرقت در انواع مختلفی، در جنس و برند‌های متفاوتی وجود دارند و برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قفل‌های درب ضد سرقت فعلی عمدتا به دو دسته‌‌ی قفل درب ضدر سرقت مکانیکی و قفل درب ضد سرقت الکترونیکی تقسیم می‌شوند.

1. قفل درب ضد سرقت مکانیکی

ساختار قفل درب‌های ضد سرقت مکانیکی به طور عمده به سه قسمت تقسیم می‌شوند: هسته قفل، بدنه قفل و دسته‌‌ی پنل.

این مواد به طور کلی شامل یک فولاد ضد زنگ 304، مس خالص، آلیاژ روی و آلیاژ آلومینیوم هستند. ماده‌‌ی انتخاب شده برای سیلندر قفل درب ضد سرقت، ترجیحا مس خالص یا فولاد ضد زنگ 304 است. مس خالص دارای خواص مکانیکی، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش است. همچنین فولاد ضد زنگ 304، از پایداری، مقاومت بالا، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر زنگ زدگی است. از آن جا که بدنه قفل به استحکام و پایداری زیادی نیاز دارد. توصیه می‌شود فولاد ضد زنگ 304 را انتخاب کنید.

دسته پنل قفل‌های درب ضد سرقت را می‌توان از فولاد ضد زنگ ۳۰۴، مس خالص یا آلیاژ آلومینیوم انتخاب کرد. مس خالص دارای چندین مزیت مانند سبک بودن، استحکام زیاد، بدون روکش و ضد زنگ زدگی و عدم کهنه شدن است. استحکام آلیاژ روی زیاد نیست و بیشتر در دسته درب ضد سرقت استفاده می‌شود.

قفل درب های ضد سرقت مکانیکی

به طور کلی درب‌های ضد سرقت مکانیکی به صورت زیر طبقه بندی می‌شوند:

_ قفل مولتی پوینت

قفل مولتی پوینت، نام دیگر آن قفل مرکزی است که دارای 3 تا 5 قفل مجاز و چندین زبانه می‌باشد. این قفل‌ها در قسمت جلو و بالای درب قرار گرفته اند. اجزایی که این قفل‌ها به یکدیگر متصل کرده اند یک میله و یک اهرم است. از آن جایی که قفل مولتی پوینت قابلیت قفل شدن هم از قسمت افقی و هم از قسمت عمودی را دارد، ایمنی بسیار بالایی را فراهم آورده است.

_ قفل منو بلاک

قفل منو بلک دارای 2 قفل با ساختاری مجزا در قسمت جلوی درب می‌باشد که 3 الی 4 زبانه دارد. از آن جایی که این قفل بر روی لنگه درب نصب می‌شود، فقط درب را درجهت افقی ایمن می‌نماید و در جهت عمودی زبانه ای ندارد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که قفل منو بلاک ضریب ایمنی پایین تری نسبت به قفل مولتی پوینت دارد.

_ قفل هوکی شکل

این قفل علاوه بر نام هوکی شکل، با نام چنگکی نیز شناخته شده است. در واقع شرکت هوک اولین بار قفل‌های چنگکی را تولید نمود و پس از آن، نام این قفل هوکی شناخته شد. قفل هوکی شکل از دو نوع قفل قبلی کمی پیشرفته تر می‌باشد. محوه کارکرد این نوع قفل بدین صورت است که زبانه‌های به شکل چنگک در هم قفل می‌شوند. امنیت زیادی که این قفل دارد سبب شده در برابر ضربه مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

2. قفل درب ضد سرقت الکترونیکی

قفل درب ضد سرقت الکترونیکی ترکیبی از فناوری پیشرفته و قفل درب مکانیکی است. این قفل درب ضد سرقت، نه تنها از ضریب ایمنی بالاتری برخوردار است، بلکه راحت تر و بدون نگرانی نیز می‌باشد. انواع قفل درب ضد سرقت الکترونیکی مانند قفل اثر انگشت، قفل رمز عبور، قفل چاپ کف دست، قفل تشخیص چهره و قفل کارتی وجود دارد.

قفل درب ضد سرقت الکترونیکی

کلام آخر

بهترین و مرغوب ترین درب‌های ضد سرقت همراه با قفل درب‌های ضد سرقت را از فولاد درب تهیه نمایید که  زیبا ترین طرح‌های درب ضد سرقت را با بالاترین امنیت به شما ارائه خواهد داد. برای خرید از فولاد درب می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. بدون شک با انتخاب فولاد درب خریدی مطمن و آسان را تجربه خواهید کرد.

admin
ارسال دیدگاه